تجهیزات مانیتورینگ از راه دور،سنسورهای مبتنی بر شبکه
کنترل دسترسی و راه حل های امنیتی


Poseidon2 4002

Poseidon2 4002 سیستم مانیتورینگ از راه دور شرایط محیطی با قابلیت نصب در داخل رک (1U) می باشد.

اندازه گیری دما، رطوبت، ولتاژ، جریان، باز بودن درب اتاق سرور، روشن بودن چراغ، وجود برق و کنترل 4 خروجی رله تحت شبکه و ... از قابلیتهای این دستگاه می باشد.

از خروجیهای رله دستگاه می توان به منظور روشن کردن کولر پشتیبان در صورت گرم شدن محیط به صورت خودکار، روشن کردن چراغ، باز کردن درب و کاربردهای دیگر استفاده نمود.

دستگاههای خانواده پوزئیدون سازگار با SNMP، شامل دیتا لاگر، ارسال ایمیل و SMS هشدار، به صورت کاملا مستقل و امکان مانیتورینگ و کنترل شرایط محیطی را فراهم می سازند. همچنین می توان با اتصال دستگاه به پورتال آنلاین SensDesk از آن به صورت سنسور ابری استفاده نمود.

Poseidon2 4002 یک سیستم کاملا جامع جهت مانیتورینگ از راه دور شرایط محیطی دیتاسنترها و اتاقهای سرور می باشد که توسط SNMP می تواند با نرم افزارهایی نظیر Nagios, Vacti, OpenView کار کند.

  • Poseidon2-4002-1
  • Poseidon2-4002-2
  • Poseidon2-4002-3
  • Poseidon2-4002-5
  • Poseidon2-4002-9
  • Poseidon2-4002-10
  • Poseidon2-4002-8

به دستگاه Poseidon2 4002 می توان تا 16 سنسور 1wire و 24 سنسور صنعتی، 12 دتکتور با خروجی dry contact و 4 خروجی رله و یک مودم GSM خارجی متصل نمود.

انواع سنسور های دما و رطوبت مخصوص محیطهای داخلی و خارجی، سنسور شدت نور، سنسور اندازه گیری جریان و ولتاژ AC و DC و مبدلهای 4 تا 20 میلی آمپر و ... توسط شرکت آسیا گریچ قابل عرضه می باشند. ورودی های دیجیتال دستگاه را می توان به آشکارسازهای دود، قطع برق، تشخیص نشت آب، حرکت، درب، جریان هوا و ...متصل کرد، همچنین خروجیهای رله را می توان به صورت دستی از طریق وب و یا به صورت خودکار برنامه ریزی نمود، به عنوان مثال برای کنترل کولر پشتیبان در صورت از کار افتادن کولر اصلی.

دستگاه Poseidon2 4002 قادر است در صورت تغییر مقدار سنسورها از محدوده تعریف شده اقدام به ارسال ایمیل، SMS، تلفن کننده و راه اندازی آژیر صوتی و نوری نماید. SMS های هشدار به دو صورت از طریق GSM مودم اکسترنال متصل به دستگاه و یا GSM مودم تحت شبکه قابل ارسال می باشند، GSM مودم تحت شبکه این امکان را فراهم می سازد که تنها با یک سیم کارت SMS های هشدار تعداد زیادی از دستگاههای خانواده Poseidon در یک شبکه را ارسال نمود.

دستگاه را می توان توسط رابط کاربری تحت وب، نرم افزار تلفن همراه آندروید و آی فون و یا از طریق پورتال آنلاین کنترل نمود. توصیه می کنیم جهت جمع آوری داده ها و نظارت آسان از نرم افزار HWg-PDMS با امکان نمایش نمودار و استخراج داده ها در اکسل استفاده نمایید، همچنین توسط نرم افزا HWg-Trigger امکان نمایش هشدارها به صورت صمعی و بصری، خاموش کردن کامپیوترها، اجرای یک سرویس، ارسال SMS هشدار و ایمیل و ... امکان پذیر می باشد.

جهت نظارت از راه دور سایت های مختلف می توانید از پورتال آنلاین رایگان SensDesk.com استفاده شود. نمایش سنسورهای متصل به دستگاههای سری Poseidon2 و سایر محصولات تنها در یک صفحه و مانیتورینگ تمامی سنسورها توسط نرم افزار موبایل امکان پذیر می باشد.

Poseidon2 را می توان به نرم افزارهای مختلف مانیتورینگ متصل نمود.


امکانات

  •  امکان ارسال آلارمهای سیستم به صورت ایمیل، تلفن کننده، خروجی رله، SMS، SNMP Trap
  •  قابلیت اتصال 16 سنسور 1-wire و 24 سنسور RS-485 نظیر دما ، رطوبت ، دود ، نشت آب ، وضعیت ولتاژ و جریان مصرفی و منبع تغذیه، جریان هوا، ارتعاشات، ورود به اتاق و...
  •  خروجی رله ها می توانند به عنوان راه انداز دستگاه تهویه پشتیبان ، راه اندازی مجدد سرور و آلارم صوتی نوری استفاده شود.
  •  سازگاری دستگاه با پروتکل SNMP که امکان استفاده از نرم افزارهایی نظیر Nagios, Zabbix, PRTG, SolarWinds, HP OpenView NNM, IBM Tivoli, GFi NSM, SNMPc 7, CA NSM, ActiveXperts NM, Intellipool NM,MSC Operations Manager 2007, Microtik (The Dude), OpenNMS, Paessler IPCheck, Ipswitch WhatsUp, Axence nVision, CBR little:eye, LoriotPro, Woodstone را جهت مانیتورینگ و ثبت رخدادها فراهم می سازد.

کاربردهای عملی

سیستم های حفاظتی ، امنیتی و نظارت بر پایه IP (سنسورهای خارجی)

سیستم های كنترل ورود و خروج افراد (Access Control)

استفاده در ساختمانهای هوشمند (BMS)

كنترل هوشمند اماكن و دوربينهاي مدار بسته

كنترل دماي سرد خانه ها ، كوره ها ، یخچالهای نگهداری دارو

كنترل مراكز مخابراتی ، مراکز دیتا ،موبایل ، دكلها و كانكسهاي مخابراتي

كنترل و مانیتور كردن محل نگهداری سرورها ، تجهیزات شبكه و ركها

کنترل و مانیتورینگ ژنراتورها از نظر سطح سوخت ، وضعیت ژنراتور و ups

سنجش و نمایش ولتاژ و آمپر مصرفی ،جریان هوا ، فشار ، نشت آب ، گاز و CO2

کنترل و مانیتورینگ مخازن آب ، روغن ، نفت و ...

قطع خودكار منبع تغذيه در صورت بروز دود و آتش و ...